Topics in Physics

«فيزيك، هنر و باستان‌شناسي»

دوشنبه 26 خرداد 1393
+0 به يه ن
با سلام
به آگاهي مي‌رساند يكصدوپانزدهمين نشست باشگاه فيزيك تهران ساعت ۱۷ روز دوشنبه 2 تير‌ماه 1393 در سالن آمفي‌تئاتر دانشكده فيزيك دانشگاه تهران (انتهاي خيابان كارگرشمالي) برگزار خواهد شد.
در باشگاه فيزيك اين ماه خانم فرانك بحرالعلومي از پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي درباره «فيزيك، هنر و باستان‌شناسي» خواهند گفت.
ساعت 18:20 آقاي دكتر خسرو حسني از دانشگاه تهران پرسش ماه را مطرح خواهند كرد و پس از آن آقاي ايمان مهيايه از دانشگاه صنعتي شريف اخبار مهم چند هفته گذشته را به آگاهي حاضران خواهند ‌رساند.

يادآوري مي‌شود كه مخاطبان باشگاه علاقه‌مندان به فيزيك هستند و از شما درخواست مي‌شود كه با فرستادن اين نامه به دوستان خود يا چاپ و نصب پوستر باشگاه در محل كار خود ديگر علاقه‌مندان فيزيك را آگاه كنيد.

با احترام
انجمن فيزيك ايران


بؤلوم :
یازار : Yasaman Farzan

اهداي جايزه ملي علامه طباطبايي به استاد دانشگاه تبريز

جمعه 9 خرداد 1393
+0 به يه ن
تاريخ خبر : 1393/2/28 - 14:7
كد خبر : 91961
از سوي رئيس جمهور؛
برخي استادان دانشگاههاي كشور، امروز جايزه علامه طباطبايي را از دستان رئيس جمهور دريافت كردند.
به گزارش آناج، صبح امروز مراسم تجليل از استادان‌، هنرمندان و نخبگان برجسته كشور با حضور حسن روحاني برگزار شد.

كاظم علوي پناه، محمد علي آذرشب، حسين صفايي، پرويز جبه دار مارالاني، وحيد اصفهانيان از دانشگاه تهران همچنين محمد دورعلي، عبدالرضا سيمچي، محمود فتوحي فيروزآباد از دانشگاه صنعتي شريف و حسين ملك افضلي از دانشگاه علوم پزشكي تهران از جمله اساتيد برجسته كشور هستند كه جايزه علامه طباطبايي را امروز از رئيس جمهوري دريافت كردند.

همچنين مينو محرز، عليرضا مصداقي نيا، فريدون دواچي، شاهين آخوندزاده از دانشگاه علوم پزشكي تهران، علي اصغر انصافي از دانشگاه صنعتي اصفهان، حسين بهاروند از پژوهشگاه رويان و دانشگاه غيرانتفاعي علم و فرهنگ، سعيد اعظم از دانشگاه اصفهان، حبيب تجلي از دانشگاه تبريز، اعظم ايرجي زاد از دانشگاه صنعتي شريف و بهمن يزدي صمدي از دانشگاه تهران از ديگر دريافت كنندگان جايزه علامه طباطبايي بودند.

اين جوايز با هدف پيشبرد امر تحقيق، پژوهش و به كار گيري موثر محققان و هنرمندان جوان در امور فرهنگي كشور به 28 اين برگزيدگان تعلق گرفت.

بر اساس اين گزارش، حبيب تجلي، استاد بازنشسته دانشگاه تبريز متولد 1327 تبريز است.

وي تحصيلات دبستاني و دبيرستاني در تبريز، كارشناسي و كارشناسي ارشد در فيزيك در دانشگاه تبريز و دكتراي خود را در دانشگاه يورك انگلستان در رشته فيزيك تخصص ليزري (در سال 1356) اخذ نمود.

وي بلافاصله بعد از اخذ دكتري به ايران مراجعه و در دانشگاه تبريز مشغول به كار شد.

در سال 1358 به عنوان معاون دانشكده علوم و در سال 1368 معاون پژوهشي دانشگاه تبريز به فعاليت پرداخت. در سال 1370 به درجه استادي تمام وقت نايل آمد و همزمان با فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي بيش از 15 دانشجوي دكترا و 65 دانشجوي كارشناسي ارشد تحت نظر وي به دفاع از پايان نامه خود پرداختند.

وي ازموسسين پژوهشكده فيزيك كاربردي و تحقيقات ستاره شناسي بوده و مدت هفت سال مسووليت اين پژوهشكده را بر عهده داشت.

تجلي در سال 1379 به عنوان استاد نمونه كشوري و در سه نوبت متفاوت به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه تبريز انتخاب شده است و علاوه بر اين در سنوات متوالي عنوان استاد نمونه آموزشي دانشگاه تبريز را نيز كسب كرده است. وي در كنار اين فعاليت ها سه نوبت عضو هيات مديره انجمن فيزيك ايران و از موسسين تاثيرگذار انجمن اپتيك و فوتونيك ايران بوده و در دو نوبت رياست اين انجمن را برعهده داشته است.

در حال حاضر وي عضو فرهنگستان علوم كشور بوده و رييس هيأت تحريه مجله اپتيك و فوتونيك و عضو هيأت مديره مجله پژوهش فيزيك مي باشد.

قايناق


بؤلوم :
یازار : Yasaman Farzan

[1]

بلاگا گؤره



بؤلوم لر

     

سون یازیلار

باغلانتی لار

     

یولداش لار

     

آرشیو

سایغاج